reklama

Zážitky mestského chlapca z rakúskej farmy – mini seriál (6/6)

Dúfam, že sa mi podarí týmto mini seriálom na vás preniesť aspoň kúsok tej pokojnej atmosféry, ktorú som zažil na rakúskej farme. Pre meštiakov, aby videli aj iný pohľad na život, a slovenských farmárov, aby mali s čím porovnať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Záverečné farmárske dojmy

Dnes konečne popoludní neprší, tak som dostal na celé popoludnie voľno. Využil som ho na túru do kopcov. Spolu so psom sme si dali 2 hodinovú prechádzku k vysokohorskej chate vo výške 1985 m.n.m. Ku chate sa ide upraveným chodníkom údolím popod vysoké, na vrcholkoch ešte zasnežené, alpské štíty. Čistý vzduch, svieži vietor, rozkvitnuté lúky popri bystrinách a svište pobehujúce pri kameňoch. Absolútna nádhera.

Nasledujúci deň takisto v predpovedi hlásia krásny slnečný deň, tak ma domáci posielajú na celý deň na výlet. Sľubujem, že pôjdem, len čo vypucujem maštaľ :) O deviatej ráno už sedím v aute a chystám sa na ľahký výstup. Parkujem pod kopcom. Kráv je tu však požehnane a kvôli psovi hľadám najvhodnejšiu trasu, aby sme sa im vyhli, lebo tieto zvieratá sa navzájom nemajú veľmi v láske a pes sa ich bojí. Spravili sme si teda okruh lesom ponad turistický chodník, ale keďže svah bol strmý a neprístupný, nepodarilo sa nám obísť kravy. Tak som sa radšej rozhodol pre výstup na protiľahlý kopec vo výške 2316 m.n.m.. Aj tu boli kravy, ale dali sa pohodlne obísť, lebo tieto si už ležmo vychutnávali poludňajšiu siestu. Výstup strmým kopcom mi trval 2 hodiny, ale tá námaha stála za to. Z vrcholu bola dobrá viditeľnosť na celé, na vrcholkoch ešte zasnežené Alpy. A pod nimi roztrúsené dedinky a v nich hospodárske usadlosti. Skutočne krásne výhľady. Užil som si aj pokoj, lebo na vrchu okrem mňa a psa nebol nikto. Posilnili sme sa trochou jedla a vody a o pol hodinu si vychutnávali zostup.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Popoludňajšia siesta
Popoludňajšia siesta (zdroj: foto autor článku)

Po náročnej turistike som bol príjemne unavený, avšak s dostatkom entuziazmu, aby som ešte po príchode podvečer domácim pomohol pripraviť gazdovstvo na noc.

Ráno bol pán domáci znova u lekára a kým sa vrátil, ja som dal do poriadku maštaľ. Potom ešte vyumývať riad v syrárni a vytrhať burinu a pani domáca sa mohla vrátiť z dopoludňajšieho piatkového trhu. Po obede bolo veľa práce na poli, lebo včera pokosenú trávu pán domáci s traktorom s vlečkou zvážal do stodoly a bolo treba zhrabávať, čo mašina nevzala. Takto som strávil na slnku a čerstvom vzduchu v pohybe 5 hodín. Užíval som si vôňu sena a hoci na priľahlých kopcoch sa blýskalo, ale nás vďakabohu dážď obišiel a štrajkujúci traktor sa umúdril. Pri večeri sme spokojne konštatovali dobre odvedenú prácu, a tak si zvieratá budú môcť neskôr pochutiť na chrumkavom sene.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Práca na poli
Práca na poli (zdroj: foto auor článku)

Deň odchodu

A prišiel deň odchodu. Od domácich si chcem kúpiť syr, aby sme si ho aj doma užili. Pán domáci mi odkrajuje ročný aj polročný vyzretý kravský syr, ale aj čerstvé kozie syry. Keď sa spýtam na cenu, tak sa ju nedozvedám. Vraj to je vďaka za všetku tú odvedenú prácu. Pani domáca mi do debničky prikladá domácu slaninku, klobásky a polovicu doma pečeného chleba. Odvážam si aj 6 fliaš výborného rakúskeho bio vína. Domácim nechávam zopár slovenských suvenírov a s objatiami sa lúčime. „Dúfam, že sa ešte stretneme“, vraví pani domáca a ja ju uisťujem, že keď náhodou aj nie v Rakúsku, vítaní sú na Slovensku kedykoľvek :)

Tomas Vanco

Tomas Vanco

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne som vášnivý cestovateľ. Rád spoznávam nové miesta, nové kultúry, zvyky, chute a vôňe navštívených krajín. Svojim blogom vám chcem sprostredkovať pocity a zážitky z cestovania. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu